• Karen Ziefeldt

BALI #1 - OUR STAY IN MONTIGO RESORT SEMINYAK, BALI

Samarbejde med Montigo Resort Seminyak

Hej alle søde læsere 💛

Som I måske har kunne se på mine seneste stories, har Martin og jeg de sidste to uger været på Bali og er i skrivende stund på vej tilbage til København. Vi havde længe talt om at tage til Bali og besluttede så – lidt spontant (som i en uge før :D) – at tage af sted henover påsken. Vi har haft SÅ skøn en tur og allerede efter få dage på øen, blev vi enige om, at Bali uden tvivl er en af vores yndlings-destinationer. Der er SÅ smukt på Bali – naturen er fantastisk, der er mega lækker mad, og så er folk bare SÅ søde, venlige og smilende. Det er nok det mest venlige folkefærd, jeg nogensinde har mødt. Vi har følt os så velkomne lige fra dag et, og det er uden tvivl på grund af alle de søde mennesker, vi har mødt.

Som nævnt har vi været afsted i to uger, som på den ene side lyder af lang tid og så alligevel ikke, da Bali jo trods alt næsten ligger på den anden side af jorden og flyveturen der til hvert fald kommer til at tage to dage ud af de 14 dage. Og så er der jo SÅ meget at se og lave på Bali, så vi har virkelig skulle være gode til at planlægge for at få set så meget som muligt, mens vi var afsted – og ikke mindst prøve at bo nogle forskellige steder, som vi altid forsøger at gøre, når vi rejser. Der kan nemlig være stor forskel på det at opleve et nyt sted/hele oplevelsen alt afhængig af, om man vælger hotel, airbnb eller noget hel tredje. På vores Bali-tur her boede vi selv fire forskellige; 3 på selve Bali og så et sted på Gili Air, som er en af tre øer der ligger lige øst for Bali.

Vi startede i Seminyak, som ligger på sydsiden af Bali tæt på Denpasar (hovedstaden), hvor lufthavnen også ligger – ret convenient, så vi ikke skulle hen at køre endnu længere efter en lang flyvetur. Det kan jeg personligt virkelig anbefale til jer, der planlægger en længere rejse til Bali.

Selve Seminyak-området herunder også Kuta, Canggu og Legian er nok kendt som de mere turistede områder på øen med en masse store, flotte resorts, smukke brede sandstrande, beach clubs, boutiques med både tøj og kunst og ikke mindst en masse caféer og restauranter. Eftersom vi er her lidt out of season (i april, hvor high season er omkring juni-august), oplevede vi ikke helt den del med mange turister, hvilket var super dejligt, da vi normalt ikke går efter områder, hvor vi ved, der er mange turister. Derudover er Seminyak som sagt et godt sted at starte sin Bali-rejse, eftersom man lander i Denpasar, der netop ligger relativt tæt herpå. Og så er der også ret mange fine butikker og kunstgallerier samt super lækre spisesteder, hvor vi fik noget af den bedste mad, vi har fået. Mere om maden i en senere post, bare rolig. ;-)

MONTIGO RESORT SEMINYAK

Som nævnt ville vi rigtig gerne bo nogle forskellige steder og ikke mindst forskellige typer af accomodation, mens vi var på Bali. Vi tænkte derfor, at det i Seminyak gav menig at vælge en af de smukke resorts, eftersom det er, hvad den del af øen ’does best’ så at sige. Vi var så heldige at lave et samarbejde med det smukke Montigo Resort Seminyak, som netop ligger i Seminyak,

Montigo Resort er som navnet indikerer et resort med ca. 124 værelser fordelt ud over et relativt stort område, så man altså ikke får følelsen af at være klemt ind med en masse andre turister. Derudover er der en masse hyggelige spots, hvor man kan hænge ud og stadig få følelsen af privacy. Der er blandt andet tre pools på resortet, hvor Garden Pool, som I ser på billedet ovenfor, uden tvivl var vores yndlings.

Værelset på Montigo

Vores værelse på Montigo var dejlig stort og rummeligt og havde basically alt, man har brug for på et hotelværelse. Sengen var dejlig stor og super komfortabel at sove i – vigtig detalja haha. Også badeværelset var stort og rummelig og havde et fint badekar, som altid er dejligt, når man sover på hotel. Hvert fald hvis man ikke er så heldig at have et derhjemme. 😄

Derudover havde vores værelse også sin egen lille hyggelige have med privat indgang. Dog brugte vi ikke haven super meget, da vi foretrak at hænge ud ved området omkring Garden Pool eller ved på stranden, som er lige ved siden af. Der lå desuden også en suuper cool beach club, Potato Head, som jeg varmt kan anbefale, at I tjekker ud, mens I er i området. 😊

Maden på Montigo

Montigo Resort er der kun én restaurant, men den har til gengæld også det hele. Her spiste vi morgenmad alle dagene, som bestod af et stort udvalg af friske frugter fra egnen, brød og muesli, forskellige slags æg, lækre grøntsager her især de asiatiske retter og ikke mindst forskellige slags friskpressede juicer. Alt sammen frisk og lækkert. Personalet er desuden meget villige til at lave special orders, hvis man skulle ønske dét. 😉

Aftensmaden spiste vi dog ikke i restauranten, da vi var så heldige, at Montigo havde arrangeret en romantisk middag for os ved poolen. Det var såå fint og romantisk – faktisk en af de mest romantiske settings, vi begge har været i, blev vi enige om.

Selve maden var et super-lækkert mix af asiatisk gourmet mad med særligt fokus på det Balinesiske køkken. Der var virkelig god smag i alle retterne, men vores yndlings var helt klar deres fisketallerken samt deres hummer/cappucino-suppe.

Spa på Montigo

Udover vores fantastiske romantiske middag havde Montigo også arrangeret en Balinesisk massage for os dagen efter, vi ankom, som jo var det perfekte tidspunkt for en massage efter en laang flyvetur.

Selve spaet på Montigo var fint og enkelt indrettet, og der var en rolig atmosfære, som er noget af det vigtigste i et spa, hvis du spørger mig.

Vi startede med en kort fodmassage, inden vi blev rykket ind i selve massagerummet. Vi fik selvfølgelig et couples' room. 😍

Massagen var fantastisk, og de gjorde meget ud af, at man fik en oplevelse, der passede perfekt til en; før behandlingen skulle vi udfylde et skema, hvor vi valgte hvor fokus på kroppen skulle være, hvilken olie vi ville have og ikke mindst hvor ’hårdt’, de skulle trykke.

Efter massagen havde Montigo arrangeret det fineste badekar fyldt med rosenblade. 🙏

Vi var SÅ tilfredse med hele vores behandling og kan varmt anbefale, at I prøver en spa-behandling her – også selvom I ikke bor på stedet. 😊

Personalet på Montigo

Og sidst men ikke mindst er jeg nødt til at nævne personalet